Simulace železnice
Diese Seite ist auch auf Deutsch verfügbar. | |
This page is also available in English. | |
Cette page est disponible en Français. | |
Questa pagina è disponibile in Italiano. | |
Esta página está también disponible en Español. |
Obsah
- Novinky a události
- Představení
- Data
- Simulace
- Snímky
- Výstupy
- OpenTrack API
- Partneři a zákazníci
- Dokumenty ke stažení
- Video
- Další informace
Novinky
Datum: | Zpráva: |
Duben 2020 | Časopis Signal + Draht zveřejňuje článek (PDF) s názvem „Minimální časy sledování vlaku s ETCS úrovně 2 a 3 na hlavní trati vídeňského S-Bahnu“. |
Leden 2021 | OpenTrack je připraven pro Apple Silicon, novou generaci procesorů na bázi ARM vyvinutých společností Apple. Nová verze OpenTracku pro Mac Pro je navržena jako nativní aplikace Apple Silicon. |
Události
Datum: | Místo: | Událost: |
11.-12. května 2023 | Sarajevo (Bosna a Hercegovina) | 12. Congress for Transport Infrastructure and Railway Transport (12. Kongres pro dopravní infrastrukturu a železniční dopravu) |
19.-21. června 2023 | Melbourne (Austrálie) | Plateway na CORE (Conference on Railway Engineering/Konference o železničním inženýrství) |
24.-27. září 2024 | Berlín (Německo) | InnoTrans 2024 - Mezinárodní veletrh dopravní techníky a technologií |
Poslední uživatelský workshop se konal na ETH v Curychu (ETHZ) od 12. do 14. září 2019. V sekci uživatelské workshopy najdete prezentace a další informace k události.
Představení
OpenTrack vznikl v polovině 90. let 20. století jako výzkumný projekt Švýcarského spolkového technologického institutu v Curychu. Cílem projektu objektově orientovaného modelování železnice bylo vyvinout uživatelsky přívětivý nástroj k zodpovězení otázek provozu železnice simulací.
Dnes je nástroj pro simulaci železnice OpenTrack používán železničními podniky, správci infrastruktury, oborem dodavatelů železnic, konzultanty a univerzitami v nejrůznějších zemích.
OpenTrack podporuje modelování, simulaci a analýzu těchto železničních systémů:
- Vysokorychlostní železnice
- Dálková železnice
- Příměstská železnice
- Nákladní železnice
- Důlní železnice
- Podzemní dráhy
- Lehké metro (LRT)
- Tramvaje
- People mover
- Ozubnicové dráhy
- Maglev (jako např. Transrapid)
OpenTrack podporuje tyto činnosti:
- Výpočet jízdní doby
- Stanovení požadavků na železniční infrastrukturu
- Konstrukce jízdního řádu
- Analýza robustnosti jízdních řádů (jedno nebo vícenásobné běhy simulace, simulace metodou Monte-Carlo)
- Analýza kapacity tratí a stanic
- Ověření požadavků na infrastrukturu
- Výpočet následných mezidobí, např. pomocí nástroje kalkulátor mezidobí
- Plánování stavebních postupů a pomalých jízd
- Studie o vozidlech (stávající i plánovaná vozidla)
- Analýza a návrh různých zabezpečovacích systémů, jako jsou systém pevných oddílů, krátké oddíly, pohyblivé oddíly, liniový vlakový zabezpečovač, CBTC (zabezpečení jízd vlaků pomocí komunikace), ATP, ATO, ETCS Level 1, ETCS Level 2, ETCS Hybrid Level 3, ETCS Level 3 (viz též: ERTMS), PTC (Positive Train Control)
- Analýza vlivu poruch (vozidel a infrastruktury) a zpoždění na síťový železniční provoz
- Kalkulace výkonu a spotřeby energie jízd vlaků
- Simulace napájecích trakčních soustav železnice (pomocí OpenPowerNet)
Data
Opentrack se skládá z následujících modulůGrafický editor topologie železniční infrastruktury
OpenTrack popisuje železniční síť zvláštními grafy nazývanými dvoubodové grafy. Uživatel může topologii sítě editovat graficky. Každý prvek grafu je popsán několika atributy. Kupříkladu hrana je popsána svou délkou, sklonem, maximální rychlostí pro různé kategorie vlaků a mnoho dalšího. Uživatel může vytvořit a spravovat objekty na hranách a vrcholech, jakož i návěstidla, výhybky, stanice a cesty. Následující obrázek zobrazuje část topologie.Příklad stanice (Olten, Švýcarsko). Tento obrázek je také dostupný jako PDF dokument.
Editor trakčních vozidlech
OpenTrack ukládá technické vlastnosti každé lokomotivy, včetně diagramu trakční charakteristiky, hmotnosti, délky, součinitele adheze a trakční soustavy. Databáze ukládá lokomotivy ve skupinách nazývaných depa. Simulovaný vlak používá jednu nebo více lokomotiv z depa společně s několika osobními nebo nákladními vozy. Tyto soupravy jsou také uloženy v databázi.Databáze pro správu jízdního řádu
Databáze jízdního řádu ukládá informace o každém vlaku v každé stanici, včetně času příjezdu a odjezdu, minimální délce pobytu a přípojích na další vlaky.Uživatel může upravovat data jízdního řádu buď v textové formě (levé okno) nebo přímo v nákresném jízdním řádu použitím myši (pravé okno) (viz též část video).
Uživatel může porovnat jízdní řád a skutečná data buď v tabulce nebo přímo na nákresném jízdním řádu.
Rozhraní
OpenTrack poskytuje rozhraní k obecným datovým formátům (jako je ASCII text a XML) i k několika výhradně železničním formátům (jako je FBS, Protim, Simu VII a další).
OpenTrack také podporuje railML, obecný na XML postavený formát výměny železničních dat. Viz též produktový list railML ke stažení (PDF soubor, anglicky, 800 kB).
Data jízdního řádu | ||
railML (verze 1.0 a 2.2) | ||
ASCII | ||
MS Excel | ||
OpenTrack ASCII | ||
OpenTrack XML | ||
Viriato (skrze railML) | ||
FBS (skrze railML) | ||
OpenTimeTable (skrze railML) | ||
Simu VII (IBS GmbH) | ||
UK Planning Inferface Format (formát PIF, Protim) | ||
SimWalk (skrze railML) |
Data o infrastruktuře | ||
railML (verze 1.0 a 2.2) | ||
ASCII | ||
MS Excel | ||
Google Earth (data o stanicích) | ||
OpenTrack ASCII | ||
SBB ZLR | ||
Siemens Infrastructure Format | ||
ETC Infrastructure Format | ||
SIMON (ÅF-Industriteknik) | ||
Infraspeed Infrastructure Format | ||
Bentley Rail Track |
Data o vozidlech (trakční charakteristiky) | ||
railML (verze 1.0 a 2.2) | ||
OpenTrack ASCII | ||
SimWalk (skrze railML) |
Simulace
Následující obrázek ukazuje jak pracuje tento simulační nástroj. Určené vlaky vyjedou podle jízdního řádu na železniční síť. Během simulace OpenTrack vypočítává pohyby vlaků podle omezení návěstních systémů a jízdního řádu. Po proběhnutí simulace může OpenTrack analyzovat a zobrazit výsledná data formou grafů, nákresných jízdních řádů, diagramů obsazení a statistik.OpenTrack umožňuje jednorázové běhy simulace i opakované běhy, kdy náhodný generátor vytváří různé realizace vstupních zpoždění a prodloužení pobytů ve stanicích.
Animace průběhu simulace
Snímek OpenTracku v průběhu simulace. Toto video si můžete stáhnout.
Schéma simulace (tento obrázek je dostupný také jako dokument PDF)
Během simulace se vlaky snaží dodržovat určený jízdní řád. Diferenční rovnice pro rychlost a vzdálenost jsou základem výpočtu pohybu vlaků. Zabezpečovací zařízení železniční sítě klade omezení. Obsazené koleje a omezující návěsti mohou bránit jízdě vlaků.
Během simulace si každý vlak průběžně ukládá svou rychlost, zrychlení, polohu, spotřebu trakční energie a další data. Tyto údaje mohou být vyhodnoceny po skončení simulace.
Uživatel může sledovat simulaci v animovaném módu, který zobrazuje jedoucí vlaky a umožňuje uživateli analyzovat obsazené koleje, rezervované úseky a návěsti.
Kalkulátor mezidobí / výpočet mezidobí
Na základě několika vstupních parametrů vypočte kalkulátor mezidobí minimální mezidobí mezi dvěma vlaky a je schopen identifikovat kritický úsek. Tyto dva vlaky se mohou lišit co do typu (např. dálkový, regionální, nákladní atd.), trasy a zastavovací politiky. Výpočet mezidobí funguje pro pevný blok (diskrétní), pohyblivý blok a systémy CBTC - Communications-based train control.Tento obrázek je dostupný také jako dokument PDF.
Výstupní data
Po simulaci OpenTrack nabízí řadu možností vyhodnocení. Je možné vyhodnocení jízdy vlaku či linky nebo provozu stanice. Pro vlaky nabízí OpenTrack grafy, jako je rychlost/dráze, dráha/čase, zrychlení/dráze a narušení jízdy. Pro linky jsou dostupná vyhodnocení ve formě diagramů pohybu vlaků, obsazení tratí a jednotlivých úseků trati. Pro každou stanici vytváří výstup o všech vlacích, které jí projely, včetně času příjezdu, doby pobytu a času odjezdu, včetně přehledu obsazení kolejí.Uživatel může výstupní data sledovat na grafu nebo je exportovat ve formátu ASCII a vyhodnotit v externí aplikaci.
Aplikace OpenTrack
Aplikace OpenTrack je dostupná pro tyto operační systémy: Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32 a 64 bit), Windows 8 (32 a 64 bit), Windows 10 (32 a 64 bit), Mac OS X and MacOS X Server.Aplikace je dostupná ve dvou verzích. Plná verze OpenTracku umožňuje neomezený počet vypravených vlaků za simulaci. Limitem pro Light verzi OpenTracku jsou dva vlaky na simulaci.
Snímky
Následující obrázky jsou příkladem grafického uživatelského rozhraní OpenTracku na různých verzích Windows a na Mac OS X.Windows 8 |
MacOS X |
Výstupy
OpenTrack vytváří množství výstupů v textové a/nebo grafické formě.
Nákresný jízdní řád (vizualizace offline i online). Tento obrázek je dostupný také jako dokument PDF.
Graf závislosti rychlosti na dráze
Graf závislosti dráhy na čase
Výstup trakční práce a energetických vstupů (červená: odebíraný výkon, modrá: trakční výkon na obvodu kol, zelená: graf spotřeby energie v závislosti na dráze)
Diagram obsazení kolejí ve stanici
Statistika obsazení (příklad: procento obsazení ve špičkové hodině). Tento výstup je dostupný také jako dokument PDF.
Statistika zpoždění
Uživatel může každý výstup získat ve formě ASCII textu pro import například do Microsoft Excelu.
OpenTimeTable umí zobrazit a analyzovat výstupy opakovaných běhů simulací v OpenTracku.
OpenTrack API
OpenTrack nabízí rozhraní pro programování (API) k propojení dalších aplikací s OpenTrackem. Tyto další aplikace mohou posílat standardizované příkazy OpenTracku a naopak od OpenTracku obdržet definované stavové informace. Technicky je API realizováno pomocí SOAP zpráv zasílaných protokolem HTTP (SOAP over HTTP).
Příklady možných užití:
- Implementace uživatelských postupů řízení dopravy
- Srovnání nových strategií řízení dopravy
- Vývoj a analýza nových postupů v řízení vlaků (např. optimalizace spotřeby energie, snižování zpoždění a počtu konfliktů)
- Hlubší vyhodnocení železničního provozu
Prezentace OpenTrack API umožňuje lepší vhled do funkcionality API. (Stáhnout prezentaci - PDF, 2.9 MB, anglicky). API je distribuováno a licencováno samostatně. Pro více informací o OpenTrack API nás, prosím, kontaktujte nebo navštivte stránku o OpenTrack API.
Partneři a zákazníci
V projektu OpenTrack spolupracuje naše společnost a institut pro plánování dopravy a dopravních systémů ETH Curych s množstvím partnerů z řad železničních společností, železničního průmyslu, konzultantů a univerzit. Následující společnosti a instituce používají OpenTrack:
Region |
Železniční dopravci a správci železniční infrastruktury
Švýcarské spolkové dráhy, Bern, Švýcarsko | od 1999 | ||
REFER E.P., Rede Nacional Ferroviaria (národní železniční síť), Lisabon, Portugalsko | od 2000 | ||
Rhétské dráhy, Chur, Švýcarsko | od 2002 | ||
TransAdelaide, Adelaide, Austrálie | od 2002 | ||
Deutsche Bahn (Německé dráhy), Frankfurt nad Mohanem, Německo | od 2002 | ||
Finská správa železnic (RHK), Helsinki, Finsko | od 2004 | ||
V/Line, Melbourne, Austrálie | od 2004 | ||
Ferrovie Nord Milano, Milán, Itálie | od 2004 | ||
Northern Ireland Railways, Belfast, Spojené království | od 2005 | ||
BLS Lötschbergbahn AG, Bern, Švýcarsko | od 2005 | ||
ProRail, Rotterdam, Nizozemí | od 2005 | ||
Circumvesuviana, Neapol, Itálie | od 2005 | ||
KiwiRail - New Zealand Railways Corporation, Wellington, Nový Zéland | od 2008 | ||
NSB, Oslo, Norsko | od 2009 | ||
Ferrovie Nord Barese, Bari, Itálie | od 2009 | ||
Jernbanedirektoratet (Ředitelství norských železnic, dříve Jernbaneverket), Oslo, Norsko | od 2009 | ||
Správa železnic, státní organizace, Praha, Česko | od 2009 | ||
Ferrovie del Sud Est, Bari, Itálie | od 2009 | ||
SNCF (Société Nationale des Chemins de Fer Français), Metz, Francie | od 2009 | ||
Ferrovie del Gargano, San Severo, Itálie | od 2009 | ||
Victoria - Department of Transport, Melbourne, Austrálie | od 2010 | ||
FAL - Ferrovie Appulo Lucane, Bari, Itálie | od 2010 | ||
FCU - Ferrovie Centrale Umbra, Perugia, Itálie | od 2010 | ||
ADIFSE - Administración de Infraestructuras Ferroviarias, Buenos Aires, Argentina | od 2010 | ||
RFI - Rete Ferroviaria Italiana, Řím, Itálie | od 2010 | ||
Regione Umbria, Perugia, Itálie | od 2011 | ||
Ferrovie Emilia Romagna, Bologna, Itálie | od 2011 | ||
Queensland Rail, Brisbane, Austrálie | od 2012 | ||
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Barcelona, Španělsko | od 2013 | ||
Auckland Transport, Auckland, Nový Zéland | od 2014 | ||
Taiwan High Speed Rail Corporation, Tchaj-pej, Tchaj-wan | od 2014 | ||
Saudi Railway Company, Rijád, Saúdská Arábie | od 2014 | ||
CPTM, São Paulo, Brazílie | od 2014 | ||
Sitarail, Abidžan, Pobřeží slonoviny | od 2014 | ||
PKP Polskie Linie Kolejowe, Varšava, Polsko | od 2014 | ||
Aurizon, Brisbane, Austrálie | od 2015 | ||
Public Transport Authority (PTA), Perth, Austrálie | od 2016 | ||
SNCF - Innovation & Research, Paříž, Francie | od 2016 | ||
NS - Nederlandse Spoorwegen, Utrecht, Nizozemsko | od 2016 | ||
Ethiopian Railways Corporation (ERC), Addis Ababa, Etiopie | od 2016 | ||
KTMB, Kuala Lumpur, Malajsie | od 2017 | ||
Grupo EFE, Santiago, Chile | od 2017 | ||
Željeznice Republike Srpske (ŽRS), Doboj, Bosna a Hercegovina | od 2017 | ||
Metrolinx, Toronto, Kanada | od 2017 | ||
First Rail, Londýn, Spojené království | od 2017 | ||
Bangkok Airport Rail Link (ARL), Bangkok, Thajsko | od 2017 | ||
SETRAG, Libreville, Gabon | od 2018 | ||
Ferrocarriles del Sur (FESUR), Concepción, Chile | od 2018 | ||
Empresa de Planejamento e Logística (EPL), Brazil, Brazílie | od 2018 | ||
AATE, Lima, Peru | od 2019 | ||
Sri Lanka Railways, Colombo, Šrí Lanka | od 2019 | ||
National Capital Region Transport Corporation (NCRTC), Nové Dillí, Indie | od 2019 | ||
VR Group, Helsinki, Finsko | od 2019 | ||
Arriva, Gouda, Nizozemí | od 2019 | ||
NHSRCL, Nové Dillí, Indie | od 2020 | ||
NAH.SH, Kiel, Německo | od 2020 | ||
Ontario - Ministerstvo dopravy, Toronto, Kanada | od 2021 | ||
Zillertalbahn, Jenbach, Rakousko | od 2021 | ||
Salzburger Lokalbahn, Solnohrad, Rakousko | od 2021 | ||
Operail, Tallinn, Estonsko | od 2021 |
Provozovatelé městské dopravy (tramvaj, metro)
De Lijn, Hasselt, Belgie | od 2007 | ||
Metro Santiago, Santiago, Chile | od 2008 | ||
TfGM (Transport for Greater Manchester), Manchester, Spojené království | od 2009 | ||
RATP (Régie autonome des transports Parisiens), Paříž, Francie | od 2009 | ||
Guangzhou Metro, Kanton, Čína | od 2010 | ||
Shenzhen Metro, Šen-čen, Čína | od 2011 | ||
MetroRio, Rio de Janeiro, Brazílie | od 2012 | ||
Transport for London, London Tramlink, Londýn, UK | od 2013 | ||
Beijing Subway, Peking, Čína | od 2013 | ||
Macau LRT, Macao | od 2014 | ||
Move São Paulo, São Paulo, Brazílie | od 2014 | ||
Metro de Lima, Lima, Peru | od 2014 | ||
Sporveien Oslo, Oslo, Norsko | od 2014 | ||
MTR Corporation, Hong Kong | od 2014 | ||
Seoul Metro, Soul, Jižní Korea | od 2015 | ||
Metro de Medellín, Medellín, Kolumbie | od 2016 | ||
Helsinki Region Transport - HSL, Helsinki, Finsko | od 2016 | ||
Land Transport Authority - LTA, Singapur | od 2016 | ||
ATM, Milán, Itálie | od 2017 | ||
RET, Rotterdam, Nizozemí | od 2017 | ||
Bangkok Expressway and Metro (BEM), Bangkok, Thajsko | od 2017 | ||
SMRT Corporation Ltd, Singapur | od 2018 | ||
Hamburger Hochbahn, Hamburg, Německo | od 2018 | ||
Metroselskabet and Hovedstadens Letbane , Kodaň, Dánsko | od 2018 | ||
Metropolitano de Tenerife, La Laguna – Santa Cruz de Tenerife, Španělsko | od 2018 | ||
Mass Rapid Transit Authority of Thailand, Bangkok, Thajsko | od 2019 | ||
Stadtwerke München, Mnichov, Německo | od 2020 | ||
Metro São Paulo, São Paulo, Brazílie | od 2021 | ||
Město Edmonton, Edmonton, Kanada | od 2021 | ||
Transdev, São Paulo, Brazílie | od 2022 | ||
The Port Authority of New York and New Jersey, New York, USA | od 2022 | ||
Verkehrsgesellschaft Frankfurt am Main (VGF), Frankfurt, Německo | od 2022 | ||
NTA Tel Aviv, Izrael | od 2023 |
Odvětví železničního průmyslu / důlní odvětví
Siemens AG, Wallisellen, Švýcarsko / Berlín, Německo / Braunschweig, Německo / Brisbane, Austrálie | od 1999 | ||
Infraspeed, Zoetermeer, Nizozemí | od 2002 | ||
Bombardier Transportation, Pittsburgh, USA / Stockholm, Švédsko / Derby, Spojené Království | od 2006 | ||
Consorzio TAT, Bodio, Švýcarsko a Implenia AG, Lucern, Švýcarsko | od 2007 | ||
Fortescue Metals Group Ltd, Perth, Austrálie | od 2010 | ||
Vale, Maputo, Mosambik | od 2011 | ||
Hyundai Rotem, Soul, Jižní Korea | od 2011 | ||
Alstom Transport, Bologna, Itálie / Charleroi, Belgie / Madrid, Španělsko / Sydney, Austrálie | od 2012 | ||
ABB - Asea Brown Boweri S.A., Madrid, Španělsko / Guarulhos, Brazílie | od 2012 | ||
Posco Engineering Co. Ltd., Songnam, Jižní Korea | od 2013 | ||
GE Transportation, Paříž, Francie | od 2013 | ||
Thales Portugal SA, Paço de Arcos, Portugalsko | od 2013 | ||
ICONTROLS, Songnam, Jižní Korea | od 2014 | ||
Toshiba Corporation, Kawasaki, Japonsko | od 2014 | ||
Hitachi Ltd., R&D, Yokohama, Japonsko | od 2015 | ||
PSI Transcom, Berlín, Německo | od 2016 | ||
Shinwoo ENG Co., Ltd., Soul, Jižní Korea | od 2016 | ||
IBM Singapore, Singapur | od 2016 | ||
DAEATI Co., Ltd., Sudo-ro, Bucheon-si, Kjonggi, Jižní Korea | od 2016 | ||
Meidensha Corporation, Tokio, Japonsko | od 2016 | ||
CRRC Corporation Limited, Peking, Čína | od 2016 | ||
BHP Billiton, Melbourne, Austrálie | od 2017 | ||
Len Railway Systems, Bandung, Indonésie | od 2018 | ||
Downer Group, Sydney, Austrálie | od 2020 | ||
UK Power Networks, UK | od 2023 | ||
Stadler AG, Švýcarsko | od 2023 |
Konzultanti
SMA und Partner AG, Curych, Švýcarsko | od 1999 | ||
ETC Transport Consultants GmbH, Berlín, Německo | od 1999 | ||
Pöyry Infra AG, Curych, Švýcarsko | od 1999 | ||
REFER Engineering, , Lisabon, Portugalsko | od 2000 | ||
EBP, Curych, Švýcarsko | od 2001 | ||
NET engineering, Monselice, Itálie | od 2001 | ||
Institut für Bahntechnik (Inst. for Railway Engineering), Drážďany, Německo | od 2001 | ||
Plateway Pty Ltd, Sydney, Austrálie | od 2001 | ||
Movares Nederland, Utrecht, Nizozemí | od 2003 | ||
SNC-Lavalin Rail & Transit, Derby, Spojené království / Sydney, Austrálie / Vancouver, Kanada | od 2004 | ||
Tyréns AB, Kristianstad, Švédsko | od 2005 | ||
COWI A/S, Lyngby, Dánsko / Oslo, Norsko / Vratislav, Polsko | od 2005 | ||
Royal HaskoningDHV, Amersfoort, Nizozemí | od 2005 | ||
Egis Rail, Lyon, Francie | od 2006 | ||
TTK - TransportTechnologie-Consult Karlsruhe GmbH , Karlsruhe, Německo | od 2007 | ||
Norconsult AS, Sandvika, Norsko | od 2007 | ||
Laboratorio di Ingegneria Ferroviaria e Traffico, Terst, Itálie | od 2008 | ||
IBV Hüsler AG, Curych, Švýcarsko | od 2008 | ||
TPS Transport Planning Service, Perugia, Itálie | od 2008 | ||
Booz Allen Hamilton, Newark NJ, USA | od 2008 | ||
Geodata SpA, Turín, Itálie | od 2008 | ||
Ramböll Sverige AB, Stockholm, Švédsko | od 2008 | ||
Worley Australia, Sydney / Perth, Austrálie | od 2008 | ||
Emch + Berger AG, Bern, Švýcarsko | od 2009 | ||
Aurecon, Brisbane, Austrálie | od 2009 | ||
RINA Consulting (dříve D'Appolonia), Janov, Itálie | od 2009 | ||
DB International, Berlín, Německo | od 2009 | ||
SIYUAN (China Railway Siyuan Survey And Design Group Co.), Wu-chan, Čína | od 2009 | ||
Italferr, Řím, Itálie | od 2009 | ||
Calibre Rail, Perth, Austrálie | od 2009 | ||
ILF - Consulting Engineers, Curych, Švýcarsko | od 2010 | ||
TSD Consulting Services, Randburg, Jihoafrická republika | od 2010 | ||
Rail Systems Engineering Sdn. Bhd., Kuala Lumpur, Malajsie | od 2010 | ||
Millennia Systems Inc., Los Angeles, USA | od 2010 | ||
Jeffares & Green (Pty) Ltd, Kapské Město, Jihoafrická republika | od 2011 | ||
Aurecon, Pretoria, Jihoafrická republika | od 2011 | ||
WSP, Sydney, Austrálie / Hong Kong / Newark NJ, USA / Toronto, Kanada | od 2011 | ||
Főrmterv, Budapešť, Maďarsko | od 2011 | ||
SYSTRA, Paříž, Francie | od 2011 | ||
The Third Railway Survey and Design Institute, Tchien-ťin, Čína | od 2011 | ||
The China Railway Eryuan Engineering Group Co. Ltd., Čcheng-tu, Čína | od 2011 | ||
CH2M, Parsippany NJ, USA | od 2011 | ||
SIGNON, Berlín, Německo | od 2012 | ||
Vecturis, Brusel, Belgie | od 2012 | ||
Ingérop, Courbevoie, Francie | od 2012 | ||
Valbek SK spol. s r.o., Bratislava, Slovensko | od 2012 | ||
Engenicom, Maitland NSW, Austrálie | od 2012 | ||
Setec Ferroviaire, Paříž, Francie | od 2012 | ||
Parsons, Markham Ontario, Kanada | od 2013 | ||
Yapi Merkezi Insaat, Istanbul, Turecko | od 2013 | ||
taktici.cz, s.r.o., Praha, Česko | od 2013 | ||
SENER, Barcelona, Španělsko | od 2013 | ||
Hatch, Mississauga and Montréal, Kanada / Woodmead, Jihoafrická republika | od 2013 | ||
Nippon Koei Co., Ltd., Tokio, Japonsko | od 2013 | ||
China Railway Engineering Consulting Group Co., Peking, Čína | od 2014 | ||
Aarvee Associates, Hajdarábád, Indie | od 2014 | ||
Sintra, Mexico City, Mexiko | od 2014 | ||
Beijing Urban Construction & Development Group Co., Peking, Čína | od 2014 | ||
Paragon Tecnologia Ltda, São Paulo, Brazílie | od 2014 | ||
TRENECON COWI, Budapešť, Maďarsko | od 2014 | ||
BBF Sp. z o.o., Poznaň, Polsko | od 2014 | ||
Beijing Rail and Transit Design and Research Institute, Peking, Čína | od 2014 | ||
Sweco TransportSystem AB, Stockholm, Švédsko | od 2014 | ||
Instytut Kolejnictwa, Varšava, Polsko | od 2014 | ||
Raul V. Bravo + Associates, Inc., Reston VA, USA | od 2014 | ||
WYG Consulting, Varšava, Polsko | od 2014 | ||
Idom, Madrid, Španělsko | od 2015 | ||
AECOM, Melbourne, Austrálie | od 2015 | ||
TRENOLab, Terst, Itálie | od 2016 | ||
Tractebel Engie, Brusel, Belgie | od 2016 | ||
Mott MacDonald, Pleasanton, USA | od 2016 | ||
Mota-Engil, Linda-a-Velha, Portugalsko | od 2017 | ||
SUDOP BRNO a.s., Brno, Česko | od 2017 | ||
RSE (Rail Solution Engineering) Co. Ltd., Soul, Jižní Korea | od 2017 | ||
VTD Rail Consulting, Mountlake Terrace WA, USA | od 2017 | ||
Gannett Fleming, Toronto, Kanada | od 2017 | ||
Signalplan AG, Trimbach, Švýcarsko | od 2017 | ||
Ricardo Rail, Soul, Jižní Korea | od 2017 | ||
Korea Railroad Research Institute, Kjonggi, Jižní Korea | od 2017 | ||
CECI Engineering Consultants, Taipei City, Thajsko | od 2017 | ||
MC Mobility Consultants, Vídeň, Rakousko | od 2018 | ||
SETIRAIL, Alžír, Alžírsko | od 2018 | ||
RING Engineering, Budapešť, Maďarsko | od 2018 | ||
Sharma & Associates, Inc., Countryside IL, USA | od 2018 | ||
Arup, Londýn, Spojené království | od 2018 | ||
RailTerm, Mississauga, Kanada | od 2018 | ||
Dopravní projektování, Moravská Ostrava, Česko | od 2018 | ||
Seowoo Construction Industry, Soul, Jižní Korea | od 2019 | ||
DOHWA Engineering Co., Ltd., Soul, Jižní Korea | od 2019 | ||
Aselsan, Yenimahalle / Ankara, Turecko | od 2019 | ||
MHPM Company Ltd, Bangkok, Thajsko | od 2019 | ||
HDR, Charlotte, NC, USA / Richmond Hill, ON, Kanada | od 2019 | ||
HNTB Corporation, Boston, MA, USA | od 2019 | ||
TRN TARYET, Madrid, Španělsko | od 2019 | ||
Minconsult, Kuala Lumpur, Malajsie | od 2020 | ||
Jacobs, Kuala Lumpur, Malajsie | od 2020 | ||
Baicons, Bukurešť, Rumunsko | od 2020 | ||
Australis Rail Consulting, Perth, Austrálie | od 2020 | ||
KSP Consulting, Nový Zéland | od 2020 | ||
Sagasta, Praha, Česko | od 2020 | ||
Kiewit, Omaha, USA | od 2020 | ||
Oriental Consultants Global Co., Ltd., Tokio, Japonsko | od 2020 | ||
Beijing Municipal Engineering Research Institute, Peking, Čína | od 2021 | ||
FLOU, Helsinki, Finsko | od 2021 | ||
Moravia Consult Olomouc (MCO), Česko | od 2022 | ||
EXprojekt, Česko | od 2022 | ||
ONxpress, Kanada | od 2023 |
Univerzity a výzkumné ústavy
Dokumenty ke stažení
PDF dokumenty a ZIP archivy vztahující se k OpenTracku
- Leták k OpenTracku v angličtině, němčině, francouzštině, španělštině, portugalštině, češtině, ruštině, bulharštině, srbštině, malajštině, indonéštině nebo tamilštině (formát PDF)
- Stručný popis OpenTracku (6 stran) v angličtině, němčině, francouzštině, španělštině, češtině , ruštině, bulharštině, srbštině nebo indonéštině (formát PDF).
- Abstrakt (formát PDF) z disertace ETH Curych číslo 14281, Objektově orientované modelování prvků infrastruktury a provozních procesů na železnici, který představuje základy OpenTracku. Švýcarský federální technologický institut (2 strany, německy a anglicky).
- Logo OpenTracku (formát ZIP): tento soubor obsahuje dvě různá loga ve formátech .EPS, .GIF a .BMP.
Článek v magazínu "Güterbahnen" (nákladní dráhy)
V čísle 2/2003 magazínu Güterbahnen vyšel článek "Ermittlung und Leistungsfähigkeit einer Werkbahn mit OpenTrack" (Stanovení propustnosti průmyslové dráhy pomocí OpenTracku). Rádi vám zdarma zašleme kopii tohoto článku (na vyžádání, v němčině).
Railway Gazette 04/2006
V dubnovém vydání 2006 magazínu Railway Gazette publikovali autoři T. Salt a K. Mears z Interfleet Technology článek "Automation gets the most out of mining railway infrastructure". Rádi vám zdarma zašleme kopii článku na vyžádání.
Australská vláda: Studie severojižního železničního koridoru
Studie severojižního železničního koridoru (s využitím OpenTracku jako jednoho z nástrojů) v rámci mantinelů daných současným investičním plánem rozvoje železniční infrastruktury, komplexně zkoumala možnosti existujícího železničního koridoru Melbourne-Sydney-Brisbane zvládat budoucí požadavky nákladní dopravy. Studie zkoumala různé možnosti, od možného rozšíření pobřežní trati po alternativní vnitrozemské trasy. Hlavními úkoly bylo propojení oblastí infrastruktury, techniky, životního prostředí a městského a regionálního plánování. Pro každou z variant trasování byla provedena finanční a ekonomická analýza.
Railway Gazette 07/2008
Sdílení kolejí v Sydney je název článku publikovaného v Railway Gazette 07/2008 autorem Ian Imrie z Plateway. Článek popisuje složitost sdílení kolejí mezi nákladní a osobní dopravou v oblasti Sydney v Austrálii.
Pro podporu studie byly úspěšně využity švýcarské nástroje Viriato a OpenTrack.
Prezentace pro RTSA Wellington (Nový Zéland)
Společnost Plateway z Clyde, Austrálie, provedla prezentaci OpenTracku a simlulačních nástrojů obecně v červnu 2012 pro RTSA ve Wellingtonu.Článek v časopise Logistyka
V roce 2014 polský časopis Logistyka otiskl článek o simulaci železnice pomocí OpenTracku. Článek můžete stáhnout jako PDF soubor.Umění konstrukce grafikonu
Prezentace na prvním evropském fóru technologií simulace železnice
David Koopman from Royal HaskoningDHV (Nizozemsko) připravil prezentaci o OpenTracku v říjnu 2016 na prvním evropském fóru technologií simulace železnice v Amsterdamu. Prezentaci si můžete stáhnout jako PDF soubor.
Metro Report 12/2016
Eric Cosandey a Pascal Joris publikovali článek Vyhodnocení dopadů zlepšení infrastruktury pomocí simulace v časopisu Metro Report, vydání 12/2016.
Univerzita Toronto:Analýza kapacity složité železniční stanice pomocí integrované simulace chodců a provozu: Případová studie Toronto’s Union Station
Yishu (Roy) Pu prezentoval svou závěrečnou práci jako část semináře UT-ITE 8. září 2017. Yishu Pu laskavě sdílel PDF soubor se svou prezentací: Analýza kapacity železniční linky Union Station pomocí integrované simulace železničního provozu a pohybu chodců.
Použití kalkulátoru mezidobí
V dubnu 2020 v časopise „Signalling + Datacommunication“ vyšel článek (PDF, anglicky) „Mezidobí na ETCS Level 2 a 3 na hlavní městské železniční trati ve Vídni“. Pro výpočet mezidobí byl použit kalkulátor mezidobí v OpenTracku.
OpenPowerNet - Simulace železničních trakčních napájecích soustav
Prezentace o simulaci železničních trakčních napájecích soustav (společná simulace OpenPowerNet a OpenTrack) (PDF, 2.7 MB, ke stažení).
Další články v němčině
Další články o použití a vývoji OpenTracku najdete v sekci uživatelské workshopy nebo v německé sekci naší stránky.Videa
Pro zobrazení videa z následujících odkazů budete potřebovat Apple Quicktime Player nebo Windows Media Player.
- Animace průběhu simulace přímo na zadané infrastruktuře (1 MB) (formát AVI)
- Animace provozu v uzlu: fiktivní příklad Olten (900 kB) (formát AVI)
- Animované zobrazení nákresného jízdního řádu (plán a skutečnost) (400 kB) (formát AVI)
- Intuitivní editace jízdního řádu přímo v nákresném jízdním řádu (388 kB) (formát AVI)
- Video k OpenPowerNet (formát MP4)
Všechna naše OpenTrack videa můžete sledovat na YouTube.
OpenTrack na LinkedIn
Sledujte nás na LinkedIn:
OpenTrack Railway Technology Ltd. na LinkedIn
OpenTrack - Simulation of Railway Networks na LinkedIn
Další informace
Pro další informace o OpenTracku prosím kontaktujte:taktici.cz, s.r.o.
Dittrichova 328/19
CZ 120 00 Praha
Česko
Telefon: + 420 - 245 501 171
E-Mail: info@opentrack.cz
OpenTrack Railway Technology Ltd
Gubelstr. 28
CH - 8050 Zürich
Švýcarsko
Telefon: + 41 - 44 - 310 19 90
Fax: + 41 - 86 - 044 310 19 90
E-Mail: info@opentrack.ch